Alek Boyd is a UK-based Venezuelan who blogs about corruption in Venezuela on infodio.com.

More than 22,000 Chinese, including many close relatives of the country’s top leaders, have accounts in offshore tax havens, according to reports this week in various international media based on leaked documents obtained by the

The Iranian news website Khabarnegaran.info has just published an article by Nikki Azad entitled “Journalists who worship the government,” which criticizes the lack of neutrality of certain Iranian media since Hassan Rouhani became president.

The National Telecommunications Commission (CONATEL) issued a censorship order on 9 November for websites reporting parallel exchange rates. Administrative proceedings have also been initiated against Internet Service Providers allowing access to these websites.

The conservative Turkish daily Sabah fired well-known journalist Yavuz Baydar as its ombudsman on 23 July after refusing to print his last two commentaries.

During the 2011 presidential election campaign, Patriotic Front leader Michael Sata, the opposition challenger, promised to rid the Zambian media of government interference if elected.

After finding them guilty of invading privacy, a Versailles appeal court ordered Mediapart and Le Point to purge their websites of all the recordings (and transcripts of the recordings) made by billionaire heiress Liliane Bettencourt’s butler in her home without her knowledge in 2009 and 20

Jordanian government blocks access to 291 news websites.

Reporters Without Borders is publishing an analysis of the Syrian Internet network that was carried out on 22 May 2013. It shows that the Syrian authorities have installed more than 30 Blue Coat servers on their network.

Despite government harassment, independent photojournalism is alive and well in “Europe’s last dictatorship.” For the fourth year running, the Belarus Press Photo competition (BPP) is poised to award local photographers who have a gift for covering

Pages